woensdag 26 september 2012

Een warme col



Nu de herfst echt begonnen is, heb ik een col gehaakt voor mijn kleine mannetje bijpassend bij zijn bodywarmer.
Voor degenen die hem ook willen maken, hieronder volgt het patroontje.
Het patroon:
Haak een aantal lossen in een meervoud van 3 en haak deze met een halve vaste tot een ring.
Toer 1: haak 2 beginlossen en daarna in elke losse een stokje. Aan het eind vastmaken met een halve vast aan de 2e beginlosse van deze toer.
Toer 2: Hecht een nieuwe kleur aan. Maak weer 2 beginlossen (eerste stokje). Haak dan nog 2 stokjes in de huidige steek en dan 1 losse. *Sla 2 steken over, en haak 3 stokjes in de volgende steek en eindig met een losse.* herhaal * tot * Tot het einde van de toer. Haak dan een halve vaste aan het eerste stokje van deze toer.
Toer 3: Hecht weer een nieuwe kleur aan. Haak 2 beginlossen + 2 stokjes in dezelfde steek en eindig met een.losse. Nu volgen weer 3 stokjes onder de losse van de vorige toer. Ga door tot het einde van de toer.
Toeren verder: haak alle toeren zoals toer 3.
Laatste toer: Hecht een nieuwe draad aan. Maak 2 beginlossen en vervolgens in elke steek een stokje.
Voor vragen, mail mij gerust.
Ook zou ik het leuk vinden als er een reactie achter gelaten wordt op mijn blog ;-)
Fijne dag!
######
Rosaly


Geen opmerkingen:

Een reactie posten